• Реклама

Ошибки, рывки, глохнет на холостых на холодную

Сообщения/Ошибки бортового компьютера, вопросы по VIDA. VADIS, VOL-FCR, прокотол ODBII

Модераторы: Петрович, stark

Ошибки, рывки, глохнет на холостых на холодную

Сообщение Kazimirs » 23.07.2021, 13:41

Добрый день!
Volvo s60 2014 2.0D 133kW автомат, появились сначало как будто провал на холодную (утром) трогаясь с места почти глохла и начинала потом ехать, потом пару раз было так что завёл и она глохла, но затем заводится и всё без проблем!
Kazimirs
 
Сообщения: 1
Зарегистрирован: 23.07.2021, 13:19
Машина: Volvo S60
Двигатель: 2.0D 1.33kW
Трансмиссия: TG-81SC
Год: 2014
Баллы репутации: 0

Реклама

Re: Ошибки, рывки, глохнет на холостых на холодную

Сообщение Scatler » 23.07.2021, 20:04

В VIDA не шибко много чего написано про ошибки в ECM.

Diagnostic trouble code (DTC) information ECM-P11182A

Condition
Engine control module (ECM) measures the temperature of the intake air using one of the air temperature sensors in the inlet manifold after the EGR supply flow. The control module checks the direct voltage from the sensor.
The diagnostic trouble code (DTC) is stored if the control module detects that:
Inlet air temperature after EGR supply is stationary inside a range below the driving cycle.
The control module's test for the diagnostic trouble code (DTC) starts in the event of:
Once per operating cycle during varied air flows.
Note! The engine must be started at a coolant temperature below 60 °C.
Note! The control module can only detect the fault once the test has been started and the diagnostic trouble code (DTC) is stored when the conditions are met.
.
Possible source
Inlet temperature sensor is damaged.

Diagnostic trouble code (DTC) information ECM-P012700

Condition
Engine Control Module (ECM) continuously checks the signal from the mass air flow and intake air temperature sensor.
The diagnostic trouble code (DTC) is stored if the control module detects that:
The signal from the sensor is too high.
The control module's test for the diagnostic trouble code (DTC) starts in the event of:
Engine running.
Note! The control module can only detect the fault once the test has been started and the diagnostic trouble code (DTC) is stored when the conditions are met.

Substitute value
No exhaust gas recirculation (EGR) control.
Possible source
The signal is short-circuited to voltage.
Mass air flow and intake air temperature sensor damaged.
Defective EGR-cooler which can give too high exhaust temperatures.

Если коротко, то надо смотреть как себя чувствует датчик MAF и что происходит в EGR.
Более ничем помочь не могу ибо про четырёх котловые движки я ничего не знаю.
Scatler
Бывалый
 
Сообщения: 99
Зарегистрирован: 11.08.2018, 16:08
Машина: Volvo V70
Двигатель: D5244T7
Трансмиссия: M56L2
Год: 2007
Баллы репутации: 4



  • Реклама

Вернуться в Диагностика

Кто сейчас на конференции

Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 1

  • Реклама